Eftermarknadsspecialist

Företag: Aquajet Systems AB

Ort: Vetlanda

Omfattning: Tillsvidareanställning

Är du tekniskt kunnig och brinner för service samt att bygga långsiktiga kundrelationer? Aquajet söker nu en specialist inom eftermarknad och support. Som en del av deras globala team kommer du att ha världen som din arbetsplats då Aquajet är världsledande inom vattenbilningsteknik. I denna roll blir du en nyckelperson som stöttar deras kunder och distributörer med målet att de ska få ut det bästa möjliga av sina vattenbilningsmaskiner.

Aquajet Systems AB är ett svenskt företag som började sin verksamhet 1988. Verksamheten omfattar utveckling, konstruktion, produktion, marknadsföring och försäljning av vattenbilningssystem på internationell basis. Företaget har drygt 30 anställda och är beläget i Holsbybrunn, Vetlanda kommun. Aquajet Systems är dotterbolag till Brokk AB i Skellefteå, som i sin tur är ett helägt dotterbolag till Lifco AB, en företagsgrupp i Carl Bennet-koncernen. Läs mer på www.aquajet.se

Om tjänsten

Som eftermarknadsspecialist hos Aquajet kommer du att spela en central roll i att stödja deras kunder och distributörer med teknisk support och problemlösning. Du ansvarar för att säkerställa att Aquajets vattenbilningsmaskiner fungerar optimalt genom att erbjuda support via telefon, mejl och fysiska besök. Tjänsten innebär även reservdelsförsäljning, utbildning av operatörer samt hantering av garantiärenden. Du kommer att arbeta i ett erfaret team där du får den utbildning och det stöd som behövs för att bli självgående i din roll.

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Support och felsökning: Ge teknisk support och felsökning via telefon, e-post eller fysiska besök.

  • Utbildning av operatörer: Utbilda kunder och operatörer i säker hantering, drift, service och felsökning av våra produkter, med fokus på att effektivisera arbetet och säkerställa en trygg arbetsmiljö.

  • Reservdelsförsäljning: Hantera försäljning av reservdelar för att säkerställa att kunderna har det de behöver.

  • Säljsupport: Stötta försäljningsprocessen både internt och externt mot distributörer.

  • Hantering av garantiärenden: Administrera garantiärenden mot kunder och leverantörer för att säkerställa hög kundnöjdhet.


Vi söker dig som

  • har en teknisk bakgrund, gärna inom mekanik, elektronik och hydraulik.
  • har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språk är ett plus.
  • har god datorvana. Erfarenhet av affärssystem är meriterande.
  • innehar B-körkort.
  • är beredd att resa världen över med relativt kort varsel.


Som person ska du vara serviceinriktad, självgående och bra på att hantera flera uppgifter samtidigt. Du ska också vilja bygga långsiktiga kundrelationer.


Vårt företag

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 1000 anställda varav cirka 800 är uthyrda konsulter. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontakt
Robert Landén
facebookCreated with Sketch.