Key Account Manager till RENZ 

Företag: Renz Sweden AB

Ort: Göteborg 

Omfattning: Tillsvidareanställning 

Sista ansökningsdag: 2020-11-21

Renz är Europas största tillverkare av fastighets- och paketboxar och utvecklar och säljer brevlådor, fastighetsboxar samt paketboxar. Kvalitet och utveckling är ledord för Renz och det som genomsyrar hela processen från tillverkning till färdiga produkter. Produktportföljen sträcker sig från traditionella, mekaniska boxar till uppkopplade intelligenta boxar med IoT-teknologi som utvecklas parallellt med den växande e-handeln. Man finns hela tiden nära marknaden för att skapa de allra bästa förutsättningarna för kunderna. Huvudkontoret i Sverige finns i Jönköping.
Det går bra för Renz och man satsar för fortsatt tillväxt i samarbete med Montico som sköter rekryteringen av en ny KAM med placering i Göteborg alt. Malmö.
 

Om tjänsten

Att vara KAM på Renz är en nyckelroll som innebär att ansvara för företagets försäljning och relationer inom ett geografiskt område med utgångspunkt från ett hemmakontor. Det finns upparbetade relationer med återförsäljare och installatörer som ska upprätthållas och där arbetet både handlar om affärsutveckling, kundvård och service. Det finns också en en hel del företag som är potentiella kunder och som ska bearbetas för att bredda kundbasen. Kunderna är t ex privata fastighetsbolag, fastighetsförvaltare, BRFer, kommunala/allmännyttiga fastighetsbolag samt återförsäljare av byggförnödenheter.

Arbetsbeskrivning

Som KAM ingår du i försäljningsavdelningen och rapporterar till Sales Manager. Du ansvarar för och utvecklar företagets försäljning genom att arbeta målmedvetet och engagerat med kunderna inom ditt geografiska område.
Detta sker bl.a. genom att:
- utarbeta försäljningsplaner, bearbetningslistor, aktivitetslistor m.m.
- uppsöka och bearbeta potentiella nya kunder
- vara projektledare för projekt inom distriktet
- teckna och uppdatera avtal
- hålla kontinuerlig kontakt med kunderna
- presentera och demonstrera produkter
- hålla kunder uppdaterade om nyheter, erbjudanden och händelser
- delta på mässor
Detta är en omväxlande, utmanande och spännande tjänst med stor möjlighet att påverka innehåll och utveckling med en trygg och stabil organisation och ägare bakom sig.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har säljerfarenhet inom tjänste- eller produktförsäljning B2B och har en grundläggande teknisk förståelse.
Som person är du självstartande, initiativrik och trivs med att arbeta självständigt. Du behöver ha mycket god förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer både externt och internt och du är en person som kan påverka och motivera andra på ett professionellt sätt med kundens bästa i fokus.
Du behöver trivas i den miljö där kunderna finns och även vara en lagspelare som delar med dig på ett prestigelöst sätt.

Självklart är du en duktig användare av såväl affärssystem, CRM-system som Office-paketets administrativa program. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav likväl som engelska på en mycket god nivå. B-körkort är likaså en förutsättning för tjänsten.

Vårt företag

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Vi har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Vi har kontor på över 20 orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontakt
Mattias Frost
Kontakt
Julia Eriksson
facebookCreated with Sketch.