Arbetsledare till Drift och Underhåll

Företag: PEAB

Ort: Helsingborg

Omfattning: Tillsvidareanställning

Har du erfarenhet av drift och underhåll? Är du en driven ledare som tillsammans med ditt team vill skapa stabilitet, påverka och utveckla den lokala marknaden och göra Peab Drift och Underhåll till det självklara valet. Då ska du söka tjänsten som Arbetsledare hos oss på Peab Anläggning i nordvästra Skåne.

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 60 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Om tjänsten

Som Arbetsledare på vår anläggningsavdelning inom Drift och Underhåll har du ansvar för att leda, prioritera och genomföra våra projekt tillsammans med ditt team. Du är den som skapar ett gott arbetsklimat för de som ingår i ditt team och ser till att rätt man är på rätt plats för att uppnå effektivitet, lönsamhet samt kvalitet i alla led.

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära:
• Leda dina teammedlemmar genom en nära och bra dialog.
• Tillsammans med platschef planera, kalkylera och leda projekten.
• Arbetsmiljöansvar, miljöansvar samt säkerhetsansvar inom dina projekt.
• Utveckla goda och långsiktiga kundrelationer.
• Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn.

Vår anläggningsavdelning hanterar allt från mindre underhållsarbeten till medelstora projekt. Denna avdelning ansvarar även för våra maskinella resurser, beredskap samt vinterväghållning. Vi ser det därför som meriterande om man har tidigare erfarenhet inom:
• Vinterväghållning
• Vinterberedskap
• Året runt beredskap
• Transportledning

Tjänsten erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling. Helsingborg med omnejd blir ditt geografiska arbetsområde

Vi söker dig som

Kravprofil
För rollen krävs att du har minst tre års dokumenterad erfarenhet i en ledande roll inom branschen. Oavsett bakgrund är ledarskap och kundrelationer naturliga inslag i din vardag vilket gör dig till en trygg och stabil ledare och förebild. Du har god datorvana och B-körkort. Du hanterar det svenska språket obehindrat både i tal och skrift.

Kompetenser och personliga egenskaper
Vi ser att du är en ledare som är självgående och trivs med att leda samt utveckla och motivera dina medarbetare men också samarbeta med andra funktioner inom företaget. Du agerar på ett förtroendegivande, lugnt och stabilt sätt och kan skapa en god relation till kunden, dina kollegor och medarbetare. Du är självgående och handlingskraftig och duktig på att organisera och strukturera arbetet. Du har ett gott omdöme och är trygg i hur du ska göra korrekta prioriteringar i vardagen men även i pressade situationer.

Tillsammans med dina kollegor kommer ni tillsammans att bidra till företagets framgång samt till en bättre arbetsplats och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig tillämpning.

Vårt företag

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 1000 anställda varav cirka 800 är uthyrda konsulter. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontakt
Anders Gamberg
facebookCreated with Sketch.