Systemansvarig lönekonsult

Företag: Tingsrydskommun

Ort: Tingsryd

Omfattning: Tillsvidareanställning

Tingsryds kommun har som uppdrag att skapa en bra vardag för kommunens invånare, besökare och företagare. Medarbetare i kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag på många områden. Kommunen ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Kommunens medarbetare skapar även förutsättningar för att det byggs hus, samt bra vägar, rent vatten och en fin miljö. I en kommunal verksamhet finns Sveriges viktigaste jobb.

Tingsryds kommun strävar efter att ha medarbetare som trivs och utvecklas i sitt arbete. Tingsryd är en mindre kommun med korta beslutsvägar med större möjlighet för medarbetarna att påverka sin arbetssituation.

Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar kommunen tillsammans med oss?

Om tjänsten

Som en, av fyra, heltidsanställda lönekonsulter ansvarar du för att 1600 löner utbetalas i rätt tid. Teamet tillämpar hybridkontor där du har möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan när arbetet tillåter.

HR-avdelningen arbetar utifrån ett konsultativt förhållningssätt gentemot chefer, administratörer och medarbetare. Med samarbete och utveckling i fokus arbetar vi tillsammans för hög kvalitet och god service i vårt arbete.

Arbetsbeskrivning

I den här rollen ingår även systemförvaltningen vilket innebär ett ansvar för att ändringar i löneprocessen, kollektivavtal, lagar, eller anställningsformer kommer in i systemen.

Som systemansvarig lönekonsult förväntas du ta en aktiv roll i verksamhetens utvecklingsarbete och säkerställa att löneprocessen hanteras på bästa sätt. I uppdraget ingår även att ansvara för olika integrationer samt att testa nya versioner, flöden och utvecklingar kopplade till systemens funktionalitet.

Kontakter med extern systemleverantör är lika självklart i rollen som att du utbildar chefer och administratörer inom kommunen i system- och lönerelaterade frågor.

Vi söker dig som

Du som söker den här rollen är väl insatt i löneprocessen. Kanske har du gått en utbildning till lönekonsult eller specialist? Eller så har du fått motsvarande kunskaper genom ditt arbete. Ditt intresse omfattar inte bara lön utan naturligtvis helheten från avtal, via systemen, till lönespecifikationen.

Vi tror att du som person tycker det är viktigt att driva förbättringsarbete och implementera detta genom att förmedla kunskap i organisationen.

I uppdraget ingår kontakt med externa aktörer, såsom olika myndigheter, och därför krävs god kommunikativ förmåga. Att kommunicera bra i tal och skrift är aldrig ett problem för dig.

Vårt företag

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 1000 anställda varav cirka 800 är uthyrda konsulter. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontakt
Anders Gamberg
facebookCreated with Sketch.