Administratör

Företag: Erico Packaging Supplies AB

Ort: Ljungby

Omfattning: Tillsvidareanställning

Erico Packaging är ett familjeföretag i 2:a generation. Företagskulturen präglas av en positiv laganda och stort driv framåt. Ericos emballagespecialister erbjuder rådgivning för att deras kunder ska få en så bra och optimerad lösning som möjligt. Med lång erfarenhet i branschen har de byggt upp ett brett kontaktnät runtom i Europa, vilket gör att de kan täcka in hela sina kunders behov av emballageprodukter och förpackningsmaskiner. Det gör också att Erico kan följa trender och miljöfrågor som påverkar deras bransch. Som ett steg i ett långsiktigt hållbarhetsarbete kan de även erbjuda sina kunder ett grönare alternativ.

Besök gärna Ericos hemsida: https://www.ericopackaging.se/

Om tjänsten

Vår kund Erico Packaging söker en ny kollega till tjänsten som administratör.
Vi söker en strukturerad person som gillar att organisera och hantera flera olika uppdrag parallellt, en person som är nyfiken på att testa och lära sig nya saker.
Är du en metodisk, detaljorienterad och lösningsfokuserad person som drivs av att ha skiftande arbetsuppgifter och att få jobba med människor?
På Erico Packaging jobbar idag ett ungt och energiskt team med mycket fokus på kunder och försäljningsarbete.
Vi tror att du som administratör kan vara med och bidra till att företaget blir effektivare genom att avlasta säljare och inköpare med det administrativa.

Arbetsbeskrivning

Det dagliga arbetet består främst av att ansvara för administrativa uppgifter inom kundservice, försäljning och inköp, registrera ärenden och förmedla och kommunicera dem till rätt personer på företaget.
Du kommer att samarbeta med olika avdelningar inom företaget för att säkerställa en smidig kundupplevelse och därmed vara med och bidra till företagets framgång.

Exempel på arbetsuppgifter där vi behöver hjälp av dig som administratör:
  • Utföra diverse kontorsuppgifter, inklusive att svara telefon och mejl
  • Arbeta med orderhandläggning
  • Assistera inköpare
  • Assistera och stödja marknadsföringen, (ett plus om du har passion för marknadsföring då här finns störa möjligheter att utveckla företaget på den fronten.)
  • Registrera inkommande ärenden
  • Administrera information och uppgifter i företagets affärssystem
  • Stödja säljteamet med olika uppgifter och dokument
  • Vara involverad i kommunikationen med våra kunder och leverantörer
  • Handlägga ärenden/möten och skriva rapporter
  • Föra protokoll vid personal- & säljmöten
  • Fördela och delegera allmänna rutiner och uppgifter

Vi söker dig som

Det här jobbet passar dig som framför allt är strukturerad i de arbetsuppgifter du tar dig an.
Jobbet passar dig som lockas av att arbeta med förstklassig kundservice med fokus på kundnöjdhet, merförsäljning och winback via telefon, mejl, webb och sociala medier.
Du bör ha erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare och vi tänker att du är en positiv, energisk och prestigelös person som är mån om att göra ett bra jobb.


Vi söker dig som:
  • har gymnasial utbildning
  • har erfarenhet av att arbeta som administratör
  • har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
  • har god datorvana med administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaket
  • du har lätt för att lära dig nya digitala verktyg
  • har erfarenhet av kundkontakt


Det är meriterande om du:
  • har arbetat med liknande uppgifter tidigare
  • har erfarenhet av orderhantering
  • har erfarenhet av inköpsarbete
  • har erfarenhet inom marknadsföring via sociala medier

Vårt företag

Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 1000 anställda varav cirka 800 är uthyrda konsulter. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontakt
Staffan Svensson
facebookCreated with Sketch.